Guvernul mizează pe încasări mai mari din taxe pe jocuri de noroc în 2011

  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/views.module on line 879.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_validate() should be compatible with views_handler::options_validate($form, &$form_state) in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter::options_submit() should be compatible with views_handler::options_submit($form, &$form_state) in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/handlers/views_handler_filter.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_handler_filter_boolean_operator::value_validate() should be compatible with views_handler_filter::value_validate($form, &$form_state) in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/handlers/views_handler_filter_boolean_operator.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_style_default::options() should be compatible with views_object::options() in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/plugins/views_plugin_style_default.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_validate() should be compatible with views_plugin::options_validate(&$form, &$form_state) in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
  • strict warning: Declaration of views_plugin_row::options_submit() should be compatible with views_plugin::options_submit(&$form, &$form_state) in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/plugins/views_plugin_row.inc on line 0.
  • strict warning: Non-static method view::load() should not be called statically in /home/revistaj/public_html/sites/all/modules/contrib/views/views.module on line 879.

Prognoza de venituri pe care se bazează statul anul viitor este prezentată în proiectul de buget pentru 2011, obţinut de MEDIAFAX.
Conform documentului, Guvernul se aşteaptă să încaseze anul viitor 11,5 miliarde lei din impozitul pe profit, comparativ cu 10,7 miliarde lei reprezentând execuţia preliminată pentru acest an, din care 10,7 miliarde lei de la agenţii economici şi 776 milioane lei de la băncile comerciale.
Încasările din impozitul pe venit sunt estimate la 18,5 miliarde lei (faţă de 17,9 miliarde lei în 2010), din care 13,3 miliarde lei din impozit pe venituri din salarii (de la 12,8 miliarde lei în acest an), 1,2 miliarde lei impizit pe venituri din pensii (proiecţie similară veniturile estimate pe acest an), 1,395 miliarde lei impozit pe venituri din dividende (de la 1,392 miliarde lei), 505,2 milioane lei impozit pe activităţi independente (de la 500,2 milioane lei), 360,6 milioane lei din cedarea folosinţei bunurilor (de la 356,3 milioane lei), 124,9 milioane lei din impozit pe veniturile obţinute din jocurile de noroc, premii şi prime în bani şi/sau natură (de la 123,4 milioane lei în acest an).
Din accize sunt aşteptate anul viitor încasări totale de 16,3 miliarde lei, în creştere faţă de veniturile de 15,4 miliarde lei indicate în execuţia preliminată pentru acest an.
Cea mai mare creştere de venituri pe care mizează Guvernul anul viitor ar urma să rezulte din încasarea taxei pe valoarea adăugată, majorată de Executiv de la 19% la 24%, încasările totale fiind estimate în creştere cu 16,7%, la 43,1 miliarde lei, faţă de 36,9 miliarde lei în acest an. Estimările de încasări de TVA pentru intervalul 2012-2014 sunt indicate de asemenea în creştere semnificativă, la 47,4 miliarde lei în 2012, la 51,6 miliarde lei în 2013 şi la 56,1 miliarde lei în 2014.
O creştere este proiectată şi în ceea ce priveşte încasările din impozitul pe ţiţeiul din producţia internă şi gazele naturale, de la 31,6 milioane lei în acest an la 37 milioane lei.
Guvernul aşteaptă însă venituri mai mari şi din amenzi, penalităţi pentru nedepunerea declaraţiei de impozite şi confiscări de bunuri (de la 407,6 milioane lei la 429,2 milioane lei), din taxele pentru jocurile de noroc (în creştere de la 435,8 milioane lei în acest an la 462,4 milioane lei), din taxe vamale (de la 585,9 milioane lei în acest an la 623,7 milioane lei), din contribuţiile de asigurări ale angajatorilor pentru persoane cu handicap neîncadrate (de la 191,5 milioane lei în acest an la 371,5 milioane lei), precum şi din sume virate "eronat" în conturile de disponiblităţi ale instituţiilor publice reorganizate (de la 100.000 lei la 105.000 lei).
Sumele primite de la Uniunea Europeană sau alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări sunt indicate de asemenea în creştere, de la 3,2 miliarde lei la 5,8 miliarde lei.
Scăderi de venituri sunt prognozate la impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal, de la 400 milioane lei la 242,8 milioane lei, la vânzarea locuinţelor construite din fondurile statului (de la 20,1 milioane lei la 16 milioane lei), la stingerea creanţelor bugetare (de la 236 milioane lei la 6,3 milioane lei), la dividende (de la 1,15 miliarde lei la 964,7 milioane lei), la venituri din capital (de la 296 milioane lei la 64,4 milioane lei).
Cheltuielile de personal acoperite de la bugetul de stat vor înregistra o uşoară creştere, de la 14,7 miliarde lei la 15,5 miliarde lei, ca şi cheltuielile pentru bunuri şi servicii, indicate în creştere de la 3,7 miliarde lei la 3,8 miliarde lei. Pentru asistenţa socială vor scădea însă cheltuielile totale, de la 18,4 miliarde lei la 14,2 miliarde lei.
Bugetul de stat pentru anul viitor este construit pe venituri totale de 78,6 miliarde lei şi cheltuieli în sumă de 111,4 miliarde lei, cu un deficit de 32,7 miliarde lei.
Bugetul asigurărilor sociale de stat aferent sistemului public de pensii include venituri totale de 47,5 miliarde lei, similar volumului de cheltuieli, din care 72,5% încasate din contribuţiile pentru asigurări sociale ale sistemului public de pensii, 0,6% din contribuţii pentru accidente de muncă şi boli profesionale, 0,2% din venituri nefiscale şi 26,7% din subvenţii primite de la bugetul de stat.
Pentru susţinerea în totalitate a cheltuielilor finanţate din acest buget, în 2011 va fi alocată de la bugetul de stat o subvenţie de 12,8 miliarde lei.
Pentru acoperirea deficitului bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, veniturile acestuia vor fi completate cu 309,2 milioane lei din alocaţiile Ministerului Sănătăţii.
Bugetul asigurărilor sociale de stat este programat pentru anul 2011 cu un excedent în sumă de 253,9 milioane lei, care reprezintă rezultatul financiar al sistemului de asigurare pentru accidente de muncă şi boli profesionale.
Veniturile totale ale bugetului asigurărilor pentru şomaj sunt estimate la 4,7 miliarde lei, din care 68,8% reprezintă subvenţii de la bugetul de stat, iar cheltuielile sunt prognozate la 4,5 miliarde lei, pentru 449.000 beneficiari de indemnizaţie de şomaj, 45.000 beneficiari de indemnizaţie de şomaj pentru absolvenţi şi doar 1,7 mii beneficiari de venituri de completare acordate ca urmare a concedierilor din companii de stat.
Indemnizaţia de şomaj medie lunară este calculată la 527 lei, iar cea de şomaj pentru absolvenţi la 300 lei.
Potrivit strategiei fiscal bugetare pentru perioada 2011-2013, document aprobat de Guvern în luna septembrie ca bază pentru construcţia bugetului pe 2011 şi obţinut de MEDIAFAX, economia românească ar urma să crească cu 1,5% în 2011, după doi ani de recesiune.
Veniturile la bugetul general consolidat sunt estimate la 176,35 miliarde de lei, iar cheltuielile la 200,31 miliarde de lei, deficitul de aproape 24 miliarde de lei urmând să reprezinte 4,4% din PIB.
Cheltuielile de personal sunt proiectate la 40,2 miliarde lei, în scădere faţă de nivelul de 42,15 miliarde lei preconizat pentru acest an.